niezadowolenie seksualne

Niezadowolenie z aktywności seksualnej – bolesne współżycie

Około 30% kobiet przyznaje, że odczuwa ból podczas aktywności seksualnej, według badań opublikowanych na łamach „The Journal of Sexual Medicine”.

Zaburzenia związane z bólem podczas stosunku płciowego to pochwica i dyspareunia.
Ta pierwsza pojawia się podczas próby włożenia penisa do środka pochwy – występują wtedy mimowolne skurcze. Pochwica może być konsekwencją infekcji grzybiczej lub mieć podłoże psychologiczno – somatyczne. Natomiast ból odczuwany przy próbie penetracji lub w jej trakcie to dyspareunia.

Więcej “Niezadowolenie z aktywności seksualnej – bolesne współżycie”

laseroterapia - leczenie ginekologiczne

Laseroterapia nowoczesne leczenie ginekologiczne

Laseroterapia miejsc intymnych pozwala na bezbolesne i nieinwazyjne leczenie kobiecych dolegliwości takich jak m.in.: nietrzymanie moczu, suchość w pochwie czy utratę jej elastyczności. Zabiegi wykonane laserem w porównaniu z tradycyjną chirurgią zmniejszają ryzyko pooperacyjnych  powikłań i gwarantują szybki powrót do normalnego funkcjonowania.

Więcej “Laseroterapia nowoczesne leczenie ginekologiczne”

cytologia - badanie ginekologiczne

Cytologia – bezbolesne badanie, które może ocalić Twoje życie.

W Polsce dałoby się uratować rocznie dwa i pół tysiąca kobiet. Niesamowity wynik, prawda? Niestety… w 80% przypadków diagnoza jest zbyt późna (wg Polskiej Unii Onkologii). Dlaczego nie chcemy żyć? Wykonywać całkowicie bezbolesnego badania: „Jestem zajęta. Dom, praca, rodzina”, „Nie mam czasu”, „Jestem zdrowa i problem mnie nie dotyczy” – tak odpowiadają kobiety.

Więcej “Cytologia – bezbolesne badanie, które może ocalić Twoje życie.”

Leczenie wysiłkowego nietrzymania moczu

Nietrzymanie moczu

Co trzecia kobieta w Polsce ma problem z nietrzymaniem moczu. Zjawisko dotyczy Pań w każdej grupie wiekowej. Nietrzymanie moczu występuje u około 25% kobiet w wieku 14-21 lat, u 44-57% kobiet w wieku 40-60 lat oraz u 75% kobiet w wieku ponad 75 lat. Dojrzałe kobiety, młode, aktywne sportowo (biegaczki, skaczące na trampolinie, jeżdżące na rowerze) coraz częściej zgłaszają się do gabinetów lekarskich z tego powodu. Wysiłkowe nietrzymanie moczu może być spowodowane osłabieniem mięśni dna miednicy (podtrzymują m.in. pęcherz), ale również ich wzmożonym napięciem w wyniku chronicznego stresu lub intensywnego uprawiania sportu.

Więcej “Nietrzymanie moczu”

Rewitalizacja warg sromowych

Rewitalizacja warg sromowych to nie kaprys

Nie akceptujesz swojego ciała, zrezygnowałaś z życia seksualnego, bo czujesz niedoskonałości związane z wyglądem narządów intymnych? Coraz częściej masz problem z nietrzymaniem moczu i męczą cię powracające infekcje? To może być spowodowane utratą jędrności i elastyczności warg sromowych. Rzadko kiedy wskazaniem do zabiegu poprawiającego ich anatomię jest wyłącznie estetyka.

Więcej “Rewitalizacja warg sromowych to nie kaprys”

spirala antykoncepcyjna Mirena

Spirala antykoncepcyjna Mirena

Wkładka Mirena – zakładanie

Wkładkę można kupić z receptą w aptece, ale założona ona musi być przez lekarza ginekologa w gabinecie.

Wkładka Mirena wkładana jest do jamy macicy. Ma ona mały pojemniczek z hormonami, które są stopniowo z niej uwalnianie. Wkładki domaciczne wykonywane są zazwyczaj ze sztucznego tworzywa, miedzi lub kombinacji tych dwóch materiałów.

Więcej “Spirala antykoncepcyjna Mirena”