Labioplastyka (plastyka warg sromowych)

Zbyt duże lub niesymetryczne wargi sromowe są nieestetyczne, zmniejszają samoocenę kobiet oraz coraz częściej są przyczyną wielu dolegliwości związanych z codziennym funkcjonowaniem (noszenie bielizny, stroju kąpielowego). Dodatkowo wpływają negatywnie na aktywnością seksualną oraz wykonywanie niektórych sportów. Zbyt duże wargi sromowe narażone są na otarcia, przez co mogą powstawać na nich bolesne rany, które sprzyjają infekcją.

Przyczyny deformacji warg sromowych są różne. Zalicza się do nich uwarunkowania genetyczne, uszkodzenia powstające na skutek porodów naturalnych, jak również starzenie.

Labioplastyka jest zabiegiem polegającym na zmniejszeniu, wymodelowaniu lub skorygowaniu asymetrii warg sromowych mniejszych metodą cięcia chirurgicznego lub przy użyciu metody laserowej. Preferowana jest metoda laserowa ze względu na koagulację tkanki minimalizującej utratę krwi (mniejsza inwazyjność zabiegu). Podczas zabiegu nadmiar tkanki wargi sromowej zostaje wycięty i usunięty.

labioplastyka - korekta warg sromowych

Ważne informacje na temat labioplastyki:

• Czas trwania zabiegu: 60-90 minut
  • Znieczulenie: miejscowe
  • Powrót do pełnej aktywności seksualnej: nie wcześniej niż po 4- 6 tygodniach od zabiegu
  • Intensywny wysiłek fizyczny nie powinien być uprawiany w okresie 4-6 tygodni po zabiegu
  • Wizyta kontrolna: 7 dni po zabiegu
  • Po zabiegu należy zachować szczególną ostrożność podczas mycia i osuszania szwów oraz wykonywać wszystkie czynności bardzie delikatnie

Przeciwwskazania do labioplastyki:

• Zakażenia i infekcje okolicy zabiegowej
  • Zaburzenia krzepliwości krwi
  • Miesiączka
  • Ciąża, karmienie piersią
  • Niezdiagnozowane krwawienie z dróg rodnych

Przed zabiegiem labioplastyki:

• Zabieg labioplastyki wykonywany jest na czczo, dlatego sześć godzin przed nim nie można przyjmować żadnych płynów, ani spożywać jedzenia.

Cena zabiegu labioplastyka:
3 000 - 4 000 zł