Leczenie wysiłkowego nietrzymania moczu

Przykrym i krępującym problemem zdrowotnym kobiet w wieku 18-48 lat jest nietrzymanie moczu (NTM). Ta nieprzyjemna dolegliwość utrudnia codzienne aktywności. Do przyczyn nietrzymania moczu zaliczyć można przede wszystkim przebyty poród, osłabienie mięśni miednicy, niedobory hormonalne związane z menopauzą, wady wrodzone, a także przebyte operacje cewki moczowej.

Nieleczona dolegliwość utrudnia Pacjentkom codzienne życie, ponieważ prowadzi do nieprzyjemnego zapachu związanego z wyciekającym moczem. Dodatkowo związana jest z ryzykiem występowania powikłań takich jak zapalenie układu moczowego, wyprysków skóry krocza oraz zapalenia dróg rodnych.

Leczenie wysiłkowego nietrzymania moczu związane jest z wykonaniem zabiegu polegającego na obkurczeniu pochwy za pomocą światła lasera. Wzmacnia on ścianę pochwy, powięź wewnątrz miedniczną oraz obszar ujścia cewki moczowej. Po zabiegu kąt nachylenia cewki moczowej ulega zmniejszeniu, a jej funkcjonowanie wraca do normy. Pełen efekt zabiegu zostaje osiągnięty po upływie około miesiąca, a w większości przypadków jeden zabieg jest zupełnie wystarczający.

Leczenie wysiłkowego nietrzymania moczu

• Czas trwania zabiegu: 10-15 minut
  • Znieczulenie: brak
  • Powrót do pełnej aktywności: od razu po zabiegu