Nacięcie lub usunięcie błony dziewiczej (hymenotomia)

Błona dziewicza (błona śluzowa) otacza wejście do pochwy. Umiejscowiona jest na granicy pochwy i przedsionka, a do jej głównych funkcji należy zapobieganie infekcjom intymnym. Do przerwania ciągłości błony dochodzi zazwyczaj podczas pierwszego stosunku seksualnego. Jednak zdarza się, że błona dziewicza kobiety zostaje przerwana na skutek operacji, choroby, uprawiania sportu, czy masturbacji.

Hymenotomia, jest zabiegiem nacięcia lub usunięcia błony dziewiczej (lub jej fragmentów), skierowanym do kobiet, które od urodzenia borykają się ze zbyt twardą błoną dziewiczą, która utrudnia odbycie inicjacji seksualnej. Z zabiegu mogą skorzystać również kobiety, które obawiają się krwawienia i bólu towarzyszącemu przerwaniu błony dziewiczej.

Nacięcie lub usunięcie błony dziewiczej - hymenotomia

Przed zabiegiem:

• Czas trwania: 20-30 minut
  • Znieczulenie: miejscowe lub ogólne
  • Wizyta kontrolna: tydzień po zabiegu
  • Powrót do pełnej aktywności seksualnej: nie wcześniej niż po 4 tygodniach od zabiegu

• Nieuregulowana cukrzyca
  • Nieuregulowane nadciśnienie tętnicze
  • Zaburzenia krzepnięcia krwi
  • Nowotwory
  • Infekcje w obrębie sromu i pochwy
  • Miesiączka w dniu planowanego zabiegu