Obniżenie narządu płciowego

Macica jest narządem mięśniowym żeńskiego układu rozrodczego. Znajduje się pomiędzy pęcherzem moczowym, a odbytnicą. Swoim kształtem przypomina gruszkę. Gdy dochodzi do zaburzenia związanego z obniżeniem narządów płciowych, zaczyna wiotczeć i przemieszczać się do kanału pochwy. Zaburzenie to nasila się wraz z wiekiem. Spowodowane jest rozciągnięciem i osłabieniem mięśni odpowiedzianych za podtrzymywanie pochwy, odbytnicy i pęcherza moczowego. Prowadzi do wysuwania się pochwy i szyjki macicy. Nie wiadomo, po jakim czasie od pojawienia się pierwszych objawów dojdzie do zaawansowania choroby i całkowitego wypadania miednicy. Dlatego po wystąpieniu pierwszych niepokojących objawów, takich jak: ból w podbrzuszu i okolicach krzyża, uczucia pociągania w pochwie, dyskomfortu podczas siadania i w trakcie współżycia seksualnego, należy niezwłocznie zgłosić się na kontrolę do lekarza.

Do głównych przyczyn obniżania narządów płciowych zaliczamy pracę fizyczną, dźwiganie, pracę w pozycji stojącej, przewlekle zaparcia, choroby układu oddechowego (m.in. kaszel), porody.

obniżenie narządu płciowego

Czym tak naprawdę jest obniżenie macicy?

Jest to zmiana położenia macicy poniżej umownej linii wyznaczanej położeniem kolców kulszowych kobiety.
Zabieg plastyki pochwy obejmuje trzy główne etapy. Plastyka przedniej ściany pochwy, plastyka tylnej ściany obejmującej zlikwidowanie uchyłka odbytnicy oraz plastyka krocza z odtworzeniem środka ścięgnistego. Zależnie od rozległości zmian wykonuje się część etapów operacji plastycznej, bądź wszystkie etapy łącznie.

• Czas trwania zabiegu: 60 – 120 minut
  • Znieczulenie: ogólne
  • Powrót do aktywności ruchowej pacjenta: kilka dni po zabiegu
  • Powrót do pełnej aktywności seksualnej: nie wcześniej niż po 6-8 tygodniach od zabiegu