Perineoplastyka - poporodowa korekta pochwy i krocza

Perineoplastyka jest zabiegiem mający na celu przywrócenie prawidłowych, anatomicznych zależności między strukturami pochwy i krocza (odbudowaniem prawidłowego wyglądu).

Ciąża i poród (naturalny) bardzo często wpływają na powstanie niekorzystnych zmian w kondycji kobiecych narządów intymnych. Coraz więcej kobiet skarży się na dolegliwości związane z pęknięciem lub celowym nacięciem krocza (dokonywanym najczęściej podczas trudnego porodu). Zdarza się, że dzieci przechodząc przez kanał rodny, uszkadzają szyjkę macicy i pochwę kobiety. Proces gojenia jest uzależniony od naturalnych skłonności organizmu oraz właściwej higieny. W niektórych przypadkach dochodzi do powikłań i patologii blizn, które są grube i sprawiają ból podczas aktywności fizycznej i seksualnej. Dodatkowo skutkują niższą samooceną Pacjentki, co związane jest z dyskomfortem estetycznym.

Perineoplastyka polega na odtworzeniu ciągłości rozdartych mięśni krocza oraz zwężeniu wejścia do pochwy, które po porodzie może być szersze niż prawidłowe. Jest on polecany przede wszystkim kobietom, które urodziły naturalnie, a u których (pomimo prawidłowo zszytego krocza) tkanka podskórna i skóra uległy znacznemu naciągnięciu bądź nie wygoiły się właściwie.

Perineoplastyka

Ważne informacje na temat perineoplastyki:

• Czas trwania zabiegu: 60 minut
  • Znieczulenie: miejscowe
  • Wizyta kontrolna: tydzień po zabiegu
  • Unikanie kąpieli w wannie i basenie przez okres 6 tygodni po zabiegu
  • Powrót do pełnej aktywności seksualnej: nie wcześniej niż po 6 tygodniach od zabiegu

Wskazania do perineoplastyki:

• Pęknięcia lub uszkodzenia krocza
  • Dyskomfort psychiczny
  • Ból

Przed zabiegiem perineoplastyki: